Connected Truck

Door uw truck, uw transportbedrijf en GomesTrucks slim met elkaar te verbinden, bepaalt Mercedes-Benz Uptime de nieuwe norm als het gaat om de inzetbaarheid van uw trucks en het plannen van werkplaatsbezoeken. Met de nieuwe innovatieve connectiviteitsservice Mercedes-Benz Uptime zetten we nu de volgende stap. 


Door slimme integratie powered by FleetBoard zorgen wij ervoor dat uw trucks optimaal inzetbaar zijn. Met Telediagnose wordt volledig automatisch in realtime de status van de voertuigsystemen gecontroleerd, waardoor kritische situaties vroegtijdig worden herkend en concrete adviezen kunnen worden gegeven.

Wanneer blijkt dat onderhouds-en reparatiewerkzaamheden moeten worden uitgevoerd, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen en u een passend reparatievoorstel doen, afgestemd op de wensen van uw onderneming.



Bekijk hier de video over Connected Truck:



 

Voertuiganalyse in realtime

Wanneer blijkt dat reparatie- en onderhoudswerkzaamheden moeten worden uitgevoerd, zal GomesTrucks u hiervan persoonlijk op de hoogte stellen. Wij ondersteunen u met reparatieoplossingen die zijn afgestemd op de wensen van uw onderneming. 

Drie services, één doel: nóg hogere inzetbaarheid dankzij persoonlijke klantenservice.



  Ongeplande stilstand voorkomen

Als uw truck acuut dreigt uit te vallen, neemt het Mercedes-Benz Customer Assistance Center (CAC) direct contact met u op.

Het CAC helpt u bij het maken van een afspraak met een werkplaats. Deze wordt optimaal afgestemd op de geplande route en opdrachten voor de betreffende truck. Bovendien zorgen de medewerkers van het CAC er van tevoren voor dat de werkplaats volledig is voorbereid op uw komst, zodat uw truck niet onnodig lang in de werkplaats hoeft te staan.


+ Uw voordeel: pech onderweg wordt zoveel mogelijk vermeden, uw truck wordt snel gerepareerd en het transport kan op tijd worden afgerond.


Bekijk hier de video over ongeplande stilstand voorkomen: 


  Efficiënt wagenparkbeheer

Wanneer vroegtijdig wordt geconstateerd dat onderhoud of reparatie nodig is, worden de relevante gegevens automatisch aan GomesTrucks verstuurd. Op basis van deze gegevens stellen wij een pakket met de naderende onderhouds- en reparatiewerkzaamheden samen. Vervolgens neemt hij contact met u op om een afspraak te maken. Hierbij houdt hij rekening met uw rittenplanning en de onderhoudsintervallen.


Omdat de werkplaats in realtime op de hoogte blijft van de staat van uw truck, kan uw bezoek optimaal worden voorbereid. De benodigde onderdelen kunnen tijdig worden besteld, de werkplaatscapaciteit kan op uw bezoek worden afgestemd en er kan alvast een reparatievoorstel worden uitgewerkt.


+ Uw voordeel: uw voertuigen verblijven niet onnodig lang in de werkplaats en u kunt er weer snel over beschikken.


Bekijk hier de video over efficiënt wagenparkbeheer: 


  Realtime ondersteuning

Wanneer onderhouds- en reparatiewerkzaamheden niet tijdig worden uitgevoerd, kan dit leiden tot verhoogde slijtage, pech onderweg of schade. Met Mercedes-Benz Uptime kunt u dergelijke problemen voorkomen, doordat u met meldingen in het klantenportal vroegtijdig op de hoogte wordt gesteld van de benodigde onderhouds- en reparatiewerkzaamheden die u eenvoudig aan de hand van concrete adviezen zelf kunt uitvoeren.


+ Uw voordeel: onnodige werkplaatsbezoeken en eventuele bijbehorende reparatiekosten worden zoveel mogelijk vermeden.


Bekijk hier de video over realtime ondersteuning:



Online overzicht van uw wagenpark

Wanneer u kiest voor Mercedes-Benz Uptime, krijgt u toegang tot de exclusieve online klantenportaal van Mercedes-Benz Uptime. 

Het klantenportal van Mercedes-Benz Uptime geeft u in realtime een compleet overzicht van de staat van uw trucks in uw wagenpark:
  • Alle actuele meldingen van uw voertuig.
  • Informatie over de actuele staat van slijtageonderdelen en vloeistoffen.
  • Prognose van binnenkort uit te voeren onderhoudswerkzaamheden.




Personenwagens Bestelwagens Trucks Smart