Unimog U 216 - U 530.


Flexibiliteit en productiviteit verenigd. Een voertuigklasse apart.

Zijn robuustheid en betrouwbaarheid alsmede uitmuntende veelzijdigheid maken de Unimog al decennia lang een werktuigdrager voor professionals. Want de Unimog is een voertuig dat speciaal voor dit doel is ontwikkeld. In combinatie met de vele gekwalificeerde fabrikanten van aan- en opbouwapparatuur en de grote know-how van de Unimog partners ontstaat een voertuigsysteem met een ongeŰvenaarde flexibiliteit en productiviteit. Met al zijn capaciteiten zijn de afmetingen uiterst compact gehouden – en juist daarom kan de Unimog zijn effectiviteit vrijwel overal in de praktijk brengen.


Vraag meer informatie aan


Cabine

Het bedieningsconcept van de werktuigdrager is op de behoeften van de gebruiker toegesneden: Het multifunctioneel stuurwiel ligt perfect in de hand en biedt vrij uitzicht op het grote en heldere display van het instrumentenpaneel. Daar wordt belangrijke informatie als oliepeil, luchtdruk of instelling van het hydraulisch systeem aangegeven. In de stuurkolomhendels zijn rijfuncties als schakeling, motorrem (rechts) en de synergetische rijaandrijving EasyDrive (links) ge´ntegreerd. In de middenconsole is de multifunctionele joystick ondergebracht, hiermee kunnen eveneens werkfuncties en -snelheid worden geregeld.


Vertel mij meer over de cabine



Inzet in de gemeentesector.


Voor de gemeentesector tellen rendement, milieuvriendelijkheid en vermogen. Als professionele werktuigdrager voor het onderhoud van wegen stelt de Unimog de norm. Voor de inzet van de Unimog in de gemeentesector zijn goede redenen. Bijvoorbeeld het intu´tieve bedieningsconcept en de innovatieve synergetische rijaandrijving EasyDrive, die tijdens de rit de wisseling tussen traploos werken van 0,1 tot 50 km/h en rijden tot 89 km/h mogelijk maakt. Of de zuinige en schone BlueTec 6-motorgeneratie.

Juist ook in de gemeentesector heeft de Unimog alle conceptvoordelen aan zijn zijde: De zomer en winter allrounder neemt een enorm breed pakket aan taken op zich, waarvoor anders een heel wagenpark nodig zou zijn – op 365 dagen per jaar.


Vertel mij meer over de inzet bij een gemeente



2-weg-toepassing.


Eerst zware aanhangerlasten rangeren, dan van het spoor af op de straat en op weg naar de volgende plaats van inzet. Dat gaat alleen met de Unimog van Mercedes-Benz. Al jarenlang heeft de veelzijdige 2-weg Unimog zich op rails en de weg bewezen en bekoort door rendement en grote flexibiliteit. Want als professionele werktuigdrager neemt de 2-weg Unimog de meest uiteenlopende taken op zich – het onderhoud van de bovenleiding, spooraanlegwerkzaamheden, sneeuwruimen van de rails of het snijden van het profiel van vrije ruimte.


Vertel mij meer over de inzet op het spoor



Sinds generaties doet de Unimog voor niets en niemand onder als het gaat om veelzijdigheid zowel in de zomer als in de winter. De reden daarvoor: De werktuigdrager is een uniek voertuigconcept dat speciaal voor het gebruik van aanbouwapparatuur is ontwikkeld. In samenwerking met veel gekwalificeerde fabrikanten van aanbouwapparatuur ontstaan individuele systeemoplossingen, die productiviteit en exploitatie van een wagenpark doen stijgen. Ook op het gebied van aandrijving en bediening van de werktuigen gaat de werktuigdrager aan kop. En de joystick maakt de bediening nog eenvoudiger en daarmee veiliger.


Productieve arbeidsmachine.
Dankzij gestandaardiseerde interfaces kunnen verschillende werktuigen worden gecombineerd en talloze toepassingen worden gerealiseerd. Daartoe behoren genormaliseerde frontaanbouwplaat, aanbouwpunten op het chassis, aanbouwvoorzieningen aan de zijkanten en aan de achterkant alsmede kogelpunten op het tussenframe van de laadbak. Zo ontstaan aan de voorkant, tussen de assen en aan de achterkant in totaal drie aanbouwplaatsen. Ze kunnen ook tegelijkertijd worden gebruikt en maken een zeer efficiŰnt werken mogelijk.

De aanbouwplaats bevindt zich op de laadbak. Opbouwapparatuur kan direct op het ladderchassis of op de kogelpunten van het laadbakchassis bevestigd worden. Het wegvallen van de laadbak levert een duidelijk voordeel v.w.b. nuttige belasting. De aanbouwvoorzieningen aan de achterkant kunnen met maximaal 2,5 t worden belast.


Vertel mij meer over de aan- en opbouwplaatsen


Personenwagens Bestelwagens Trucks Smart