Hoe gaan wij om met het coronavirus?

Veelgestelde vragen en antwoorden Coronavirus.

Onderstaand geven wij u antwoord op de meest gestelde vragen omtrent het coronavirus en hoe wij daar mee omgaan. Heeft u desondanks toch nog vragen, schroom dan niet om deze te stellen via onze reguliere communicatiekanalen (zie hieronder).


- Welke hygiënemaatregelen worden er toegepast?

  • Wij schudden tijdelijk geen hand meer met u.
  • Wij houden gepaste afstand als wij met u in gesprek zijn.
  • Wij volgen strikt de protocollen omtrent het handen wassen op.
  • Wij beschikken over extra zeep, desinfecterende middelen en papieren handdoekjes voor eenmalig gebruik.
  • Wij maken in de werkplaats gebruik van beschermhoezen op stoelen, poken, en sturen.
  • Sleutels worden door de receptie aangenomen in plastic zakjes.
  • De werkplaats is tijdelijk niet toegankelijk voor klanten en leveranciers.
  • Wij vragen u om zoveel mogelijk te pinnen en zo min mogelijk met cashgeld te betalen

Al onze medewerkers zijn volledig op de hoogte over de nieuwe hygiëne maatregelen en er wordt intern op toegezien dat iedereen zich aan deze maatregelen houdt.

- Mijn voertuig heeft onderhoud nodig/moet gerepareerd worden. Kan ik bij jullie terecht?
Wij zullen u, bij voorkeur telefonisch of digitaal, vragen of u de afgelopen 14 dagen in risicogebieden bent geweest en/of u in contact bent geweest met een iemand van wie u vermoed dat zij/hij het Coronavirus heeft. Indien dit het geval is zullen wij u vragen of de afspraak verplaatst kan worden naar een later moment. Als dit niet het geval is, kan de afspraak gewoon doorgaan. Uiteraard wordt hierbij de veiligheid tijdens het gebruik van uw auto uitvoerig bekeken. We hebben de maatregelen aan de servicebalie en in de werkplaats aangescherpt. 

Zo vragen we voor uw en onze veiligheid of u:

  • alles wat aan de autosleutel hangt wil verwijderen, voordat u de sleutel achterlaat op de balie.
  • uw autosleutel te ontsmetten met de daarvoor bestemde reinigingsdoekjes. Uw sleutel wordt daarna aangenomen in een plastic zakje.
  • gepaste afstand te bewaren van andere klanten en de receptionisten, in ieder geval 1,5 meter. Deze afstand wordt gemarkeerd dmv gele lijnen.
Onze receptionisten dragen wegwerphandschoenen en nemen uw autosleutel aan in een plastic zakje. We kunnen ons voorstellen dat dit wat afstandelijk overkomt. Nogmaals: zo bedoelen wij het niet. Het is voor uw en onze veiligheid! Ook onze monteurs dragen wegwerphandschoenen en houden in de werkplaats gepaste afstand van elkaar. Na onderhoud en/of reparatie worden de high-touch-gebieden gedesinfecteerd.

- Ik heb vervangend vervoer nodig. Is dit veilig?
Auto’s die worden ingezet voor het vervangend vervoer zijn ten minste 2 uur niet gebruikt of worden pas de daarop volgende dag weer ingezet. Daarnaast worden de auto’s na gebruik gereinigd, met in ieder geval speciale aandacht voor stuur, handgrepen, schakelpook en touchscreens.

Ik heb een afspraak staan voor onderhoud aan mijn auto, maar ik wil/kan nu niet naar de werkplaats toegaan. Kan ik mijn afspraak verplaatsen? Uiteraard kan de onderhoudsbeurt aan uw auto op een andere datum worden gepland. Neem gerust contact met ons op.

- Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte auto, maar ik wil/kan niet naar de showroom gaan. Zijn er andere mogelijkheden?

Wij helpen u graag verder via onze online kanalen:

  • Via de chatmodule en formulieren op onze website.
  • WhatsApp op 06-12742247
  • Telefoon 088- 2004400
  • E-mail: info@gomes.nl, 
  • Social media: Facebook, TwitterInstagram en Linkedin
  • Of natuurlijk via uw vertrouwde contactpersoon binnen Gomes.

- Ik wil graag een proefrit maken. Is dat veilig?
We nemen we na iedere proefrit met desinfecterende doekjes de deurgrepen, schakelpook, stuur en navigatieschermen af. U kunt dus gewoon een afspraak maken voor een proefrit.

- Mijn nieuwe auto wordt afgeleverd, maar ik wil/kan niet naar de showroom gaan. Kan ik mijn afspraak verplaatsen?
Uiteraard kunnen wij een nieuwe afspraak maken voor de aflevering van uw auto. Neem daarvoor contact met ons op, dan proberen we een nieuwe datum in te plannen.

- Komt mijn bestelde auto op de afgesproken tijd?
Op dit moment is het antwoord op die vraag onzeker. Door de maatregelen die al genomen zijn en de maatregelen die ongetwijfeld nog gaan komen, zou de levering van uw auto vertraging kunnen oplopen. We zullen u hiervan altijd op de hoogte stellen. Op dit moment is er echter nog geen reden om te vermoeden dat leveringen vanuit onze merken vertraagd zijn.

- Ik heb nog andere vragen. Waar kan ik terecht?
Wij willen graag benadrukken dat wij ook in deze bijzondere tijden u zoveel mogelijk willen ontzorgen door flexibel mee te denken naar oplossingen. Onze verkoopadviseurs staan volledig tot uw beschikking voor vragen en onze productexperts zullen dagelijks live via Facebook voor u ter beschikking staan om al uw vragen te beantwoorden aangaande Mercedes-Benz personen- en bestelwagens.

- Voor onze Bestelwagen- en Truckklanten: Ik heb te maken met stilstand van mijn vloot. Kunt u mij faciliteren?
Mocht u te maken hebben met stilstand van uw vloot, dan plannen wij graag onderhoud voor u in zodat u na deze crisis weer volledig over uw voertuigen kan beschikken. Heeft u daarentegen op korte termijn extra capaciteit nodig, dan kunnen wij u hierbij faciliteren met onze eigen huur en demo vloot. Informeer bij uw contactpersoon naar alle mogelijkheden die wij u kunnen bieden.

 

Waar bent u naar op zoek?