• Personenwagens
  • Bedrijfswagens
  • Trucks
  • smart

Intelligent verbonden. Voor een nóg hogere inzetbaarheid.

Mercedes Uptime

Door uw voertuigen, Mercedes-Benz service en uw transportonderneming intelligent met elkaar te verbinden, zorgen Mercedes-Benz en GomesTrucks voor optimale inzetbaarheid van uw voertuigen en de mogelijkheid om werkplaatsbezoeken te plannen. 

Met Telediagnose wordt volledig automatisch in realtime de status van de voertuigsystemen gecontroleerd, waardoor kritieke toestanden op tijd worden herkend en vroegtijdig kan worden bepaald of onderhouds- of reparatiewerkzaamheden zijn vereist. Met Mercedes-Benz Uptime kunt u pech onderweg en andere ongeplande situaties waarbij een voertuig stil komt te staan, tot een minimum beperken en kunnen werkplaatsbezoeken worden gebundeld voor meer efficiŽntie. 

Stel een vraag


De voordelen voor uw transportonderneming:

  • U vermijdt zoveel mogelijk pech onderweg.
  • Persoonlijke service van de Mercedes-Benz dealer.
  • Werkplaatsbezoeken kunnen optimaal worden ingepland voor meer rendement. Er wordt van tevoren gezorgd dat de werkplaats volledig is voorbereid op uw komst, zodat uw truck niet onnodig lang in de werkplaats hoeft te staan.
  • Maximale inzetbaarheid van de trucks in uw wagenpark.
  • Realtime overzicht van de staat van uw gehele wagenpark.
  • Direct informatie en heldere adviezen wanneer is geconstateerd dat reparatie- of onderhoudswerkzaamheden moeten worden uitgevoerd.
  • Geïntegreerde oplossing voor truck en trailer.
  • Eventuele bijbehorende hoge reparatiekosten worden zoveel mogelijk vermeden.
  • Het exclusieve klantenportal van Mercedes-Benz Uptime geeft u in realtime een compleet overzicht van de staat van uw trucks in uw wagenpark.

Connected Truck

Door uw truck, uw transportbedrijf en GomesTrucks slim met elkaar te verbinden, bepaalt Mercedes-Benz Uptime de nieuwe norm als het gaat om de inzetbaarheid van uw trucks en het plannen van werkplaatsbezoeken. Met de nieuwe innovatieve connectiviteitsservice Mercedes-Benz Uptime zetten we nu de volgende stap.

Door slimme integratie powered by FleetBoard zorgen wij ervoor dat uw trucks optimaal inzetbaar zijn. Met Telediagnose wordt volledig automatisch in realtime de status van de voertuigsystemen gecontroleerd, waardoor kritische situaties vroegtijdig worden herkend en concrete adviezen kunnen worden gegeven.

Wanneer blijkt dat onderhouds-en reparatiewerkzaamheden moeten worden uitgevoerd, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen en u een passend reparatievoorstel doen, afgestemd op de wensen van uw onderneming.

Vraag meer informatie aan

Online overzicht van uw wagenpark.

Wanneer u kiest voor Mercedes-Benz Uptime, krijgt u toegang tot de exclusieve online klantenportaal van Mercedes-Benz Uptime.

Het klantenportal van Mercedes-Benz Uptime geeft u in realtime een compleet overzicht van de staat van uw trucks in uw wagenpark:

  • Alle actuele meldingen van uw voertuig.
  • Informatie over de actuele staat van slijtageonderdelen en vloeistoffen.
  • Prognose van binnenkort uit te voeren onderhoudswerkzaamheden.
>> Uw voordeel: op elk gewenst moment een realtime inzicht in de technische status van uw wagen(park) met een inzicht in te verwachten onderhoud.

Efficiënt wagenparkbeheer.

Wanneer vroegtijdig wordt geconstateerd dat onderhoud of reparatie nodig is, worden de relevante gegevens automatisch aan GomesTrucks verstuurd. Op basis van deze gegevens stellen wij een pakket met de naderende onderhouds- en reparatiewerkzaamheden samen. Vervolgens neemt hij contact met u op om een afspraak te maken. Hierbij houdt hij rekening met uw rittenplanning en de onderhoudsintervallen.

Omdat de werkplaats in realtime op de hoogte blijft van de staat van uw truck, kan uw bezoek optimaal worden voorbereid. De benodigde onderdelen kunnen tijdig worden besteld, de werkplaatscapaciteit kan op uw bezoek worden afgestemd en er kan alvast een reparatievoorstel worden uitgewerkt.

>> Uw voordeel: uw voertuigen verblijven niet onnodig lang in de werkplaats en u kunt er weer snel over beschikken.

Ongeplande stilstand voorkomen.

Als uw truck acuut dreigt uit te vallen, neemt het Mercedes-Benz Customer Assistance Center (CAC) direct contact met u op.

Het CAC helpt u bij het maken van een afspraak met een werkplaats. Deze wordt optimaal afgestemd op de geplande route en opdrachten voor de betreffende truck. Bovendien zorgen de medewerkers van het CAC er van tevoren voor dat de werkplaats volledig is voorbereid op uw komst, zodat uw truck niet onnodig lang in de werkplaats hoeft te staan.

>> Uw voordeel: pech onderweg wordt zoveel mogelijk vermeden, uw truck wordt snel gerepareerd en het transport kan op tijd worden afgerond.


Meer informatie of contact    

Liever telefonisch contact?  088 - 200 4422


 

Waar bent u naar op zoek?